Skip to main content

Usein kysytyt kysymykset

Puolisollani ja minulla on yhteinen pankkitili. Saamme pankkimme verkkopalvelutunnuksilla vain minun tietoni näkyviin. Miten puolisoni pääsee katsomaan omia tietojaan?

Vastaus: Luultavasti pankin kanssa tekemänne palvelusopimus on yhteisestä tilistä huolimatta sinun nimissäsi. Puolisosi tarvitsee omat tunnistetietonsa.

Käytän kotona Internet Explorer 9 -selainta. Vaikuttaa, että eläkkeen hakemispalvelu toimii sillä eri tavoin kuin työpaikan uudemmalla selaimella.

Vastaus: Palvelu toimii hieman poikkeavasti Internet Explorer 9 -selaimella. Voit korjata tilanteen valitsemalla selaimestasi yhteensopivuusnäkymän:

- Tools (Työkalut)
- Compatibility view (Yhteensopivuusnäkymä).

Miksi työeläkeote ei avaudu?

Vastaus: Työeläkeotteen tulostus vaatii pdf-lukijan, esimerkiksi Adobe Reader- tai vastaavan ohjelman. Sama koskee palvelussa olevia pdf-lomakkeita yleensä.

Työeläkeotteen tallentamista ja tulostusta varten muun muassa Internet Explorerin selainasetuksissa on oltava seuraava rasti ei-valittuna:

- avaa Tools-valikko (Työkalut)
- valitse Internet Options (Internet-asetukset)
- valitse Advanced (Lisäasetukset)

Huomaa, että selain ei saa tallentaa salattuja sivuja levylle (Työeläkeote on salattu). Poista kohdasta Security (Suojaus) rasti Do not save encrypted pages to disk (Älä tallenna salattuja sivuja levylle)
Paina OK.

Tarkista myös että "Run ActiveX controls and plug-ins" on enable (valittu).

Asetus löytyy kohdasta:

- Tools (Työkalut)
- Internet Options (Internet-asetukset)
- Security-välilehti (Suojaus)
- Custom level -painike.